BDSMzaken
FAQ - Veelgestelde vragen

Over BDSM
Wat is BDSM?

BDSM is een afkorting voor Bondage, Discipline, Sadisme en Masochisme. Samengevat een term voor seksuele voorkeuren en rollenspellen die gebruikmaken van opgelegde fysieke beperkingen, intense zenuwprikkels of het spelen van een machtsspel. BDSM omvat een breed spectrum aan activiteiten, interpersoonlijke relatievormen en subculturen.

Ik zoek informatie over BDSM, kan dat ook?

Op BDSMzaken vind je algemene informatie over BDSM. Geschikt voor de 'beginner', op zoek naar informatie. Maar ook voor de gevorderde gebruiker. BDSM-ers delen ervaringen, vragen en gedachten. Dus voor informatie ben je bij BDSMzaken op de juiste plek.


Over BDSMzaken
Waarom zou ik deelnemer worden van BDSMzaken?

BDSMzaken bestaat al sinds 1997. Met ± 20.000 deelnemers zijn we de grootste Nederlandstalige BDSM ontmoetingsplaats. De mensen achter de website zijn zelf actieve BDSM-ers. We hebben in al die jaren een groot vertrouwen opgebouwd en we staan altijd in nauw contact met onze deelnemers. Op BDSMzaken kun je andere BDSM-ers ontmoeten. Er zijn (contact)advertenties. Je kunt verhalen lezen of schrijven. En je vindt informatie over BDSM.

Is het gratis?

Deelname is gratis. Je krijgt daarmee toegang tot informatie over BDSM en o.a. verhalen geschreven door andere deelnemers. Om toegang te krijgen tot het plaatsen en kunnen reageren op (contact)advertenties betaal je wel. De kosten hiervoor zijn € 7.35 en betaling is mogelijk per maand. Er is geen opzegtermijn. Je kunt betalen voor 1 maand.

Kan ik anoniem blijven?

Als deelnemer gebruik je een nicknaam die je zelf bedenkt. Verder heb je een e-mailadres nodig maar deze is voor andere deelnemers niet zichtbaar. Op deze manier kun je dus voor andere deelnemers anoniem blijven.

Wat kan ik allemaal doen op de website?

Op BDSMzaken vind je informatie over BDSM. BDSM-ers delen verhalen, ervaringen, vragen en ook ontmoeten kan hier beginnen. Via een contactadvertentie is er de mogelijkheid aan te geven wat je zoekt. Of om zelf te reageren op een advertentie. BDSMzaken is een hele belangrijke ontmoetingsplaats voor gelijkgestemden.

Hoeveel deelnemers zijn er?

± 20.000 deelnemers in 2024. Niet alle deelnemers zijn actieve deelnemers. Regelmatig schonen we inactieve profielen op. Er zijn profielen die al langer dan 15 of 20 jaar bestaan. En onderzoek laat zien dat gebruikers afwisselend periodes actief en inactief zijn.

Op veel websites zijn nepprofielen. Hoe weet ik of profielen echt zijn?

Om de kwaliteit te waarborgen controleert ons supportteam de inhoud van alles wat gepubliceert wordt.
Dus profielen, advertenties, verhalen, reacties. Daarbij hanteren we de gebruiksvoorwaarden om te bepalen of het gepubliceert mag worden. En kunnen andere gebruikers ook een melding doen indien ze iets verdacht vinden of niet vertrouwen. Er zullen altijd gebruikers zijn die zich op internet anders voor doen dan ze werkelijk zijn maar door de controles hopen we daar een filter voor te zijn. We geven tips die je kunt gebruiken voor het aangaan van contacten. Daarnaast is het het gebruiken van je gezonde verstand ook een goede raadgever. We kunnen daarom zeggen dat achter elk profiel een echt mens zit. Maar het helemaal 100% zuiver krijgen is helaas niet mogelijk.

Hoe oud moet je zijn om deelnemer te worden?

Als je deelnemer wilt worden van BDSMzaken dan moet je tenminste 18 jaar zijn. Er is geen maximum.


Aanmelden
Ik heb geen e-mail ontvangen na aanmelding als deelnemer. Wat nu?

Nadat je je als deelnemer hebt aangemeld sturen we je een e-mail waarmee je je aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging is je account niet geactiveerd en kun je niet inloggen als deelnemer. Als je de e-mail niet ontvangen hebt dan kun je je account dus niet activeren.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom de e-mail niet bij je is aangekomen.
● Onjuist e-mailadres ingevoerd?
Je kunt dit controleren door een nieuwe wachtwoord aan te vragen. Je moet dan je e-mailadres invoeren en krijgt een melding indien het door jou ingevoerde e-mailadres niet bestaat.
● Slapend e-mailadres opgegeven?
E-mailproviders proberen hun bestand actueel te houden. Als een e-mailadres bij zo'n provider langere tijd niet actief gebruikt wordt dan maken ze het account tijdelijk inactief. Berichten die wij versturen worden dan geweigerd.
Het kan ook zijn dat je speciaal voor deze aanmelding een nieuw e-mailaccount hebt aangemaakt bij een e-mailprovider. Voordat je dat nieuwe e-mailadres kunt gebruiken, moet je het eerst aktiveren. Als je dat vergeet dan komt de e-mail met aanmeldgegevens bij ons onbestelbaar retour.
Hoe los je dit op?
Aktiveer alsnog je e-mailaccount bij je e-mailprovider. Controleer dit eventueel door een bericht naar jezelf te sturen. Volg daarna bij ons de procedure voor het opvragen van een vergeten wachtwoord. Lukt het hierna nog niet?
Doe opnieuw een aanmelding als nieuwe deelnemer, maar dan met een ander e-mailadres. Je eerdere aanmelding wordt door ons automatisch verwijderd.
● Bericht wordt beschouwd als spam?
Providers controleren e-mails op SPAM-berichten. Hierdoor worden berichten van ons soms ook als SPAM beschouwd, waardoor deze niet altijd in je IN-bakje komen, maar in het bakje 'ongewenste post'. Het bericht ter bevestiging van je aanmelding kan dus op een andere plek terechtkomen dan je gewone IN-bakje.
Bij sommige providers kun je adressen opgeven die door jou als 'betrouwbaar' worden aangemerkt. Als je dat doet met ons e-mailadres (info@bdsmzaken.nl) dan zullen berichten van ons niet meer als SPAM aangemerkt worden.
● Nog steeds geen bericht ontvangen?

Als het met bovenstaande niet lukt neem dan contact met ons op onder vermelding van je persoonlijke gegevens (nicknaam en gebruikt e-mailadres).
Je wordt dan zo snel mogelijk verder geholpen.

Kan mijn partner een eigen account hebben?

Ja, elke persoon mag een account hebben. Het is dus geen probleem als een man en vrouw ieder een eigen account hebben. Als er al een huisgenoot deelnemer is dan zal bij het aanmaken van het account gevraagd worden wie de andere deelnemer is en wat de relatie is. Het nieuwe account komt dan in de wachtstand en zal later door de webmaster beoordeeld worden. Zorg er daarom wel voor dat je gegevens naar waarheid ingevuld zijn. Bij twijfel zal de aanvraag afgewezen worden.


Betaling
Kan ik anoniem betalen?

Betaling is mogelijk via I-Deal, Bankcontact, periodieke overboeking of incasso, eenmalige overboeking, paysafecard of a contant.
Betaling via paysafecard of contant zijn beiden anoniem. Contact geld verzenden is geen veilig manier. Hoewel we nog nooit klachten hebben gehad kan er altijd iets fout gaan waardoor het geld nooit aankomt. Je hebt dan geen enkel bewijs.

Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?

Als je een bankrekening hebt bij een bank in een EU-land dan kun je het beste een overboeking doen. Gebruik hiervoor de IBAN-code en BIC-code zoals aangegeven op de betaalpagina. De kosten zijn dan beperkt vanwege de regels voor het Europees betalingsverkeer.
Heb je geen bankrekening bij een bank binnen de EU dan heb je meestal te maken met hoge kosten voor een overboeking. Deze kosten kunnen groter zijn dan het over te boeken bedrag. Heb je geen andere mogelijkheid kies dan een lange periode voor het Ster-Deelnemerschap. De kosten worden dan verdeeld over een lange periode.
Een contante betaling is altijd mogelijk, tenzij de regels in het land waar je woont verbiedt om contant geld per post te versturen. Hier heb je uiteraard wel euro-bankbiljetten voor nodig. De kosten voor het versturen zijn laag (alleen portokosten). Maar uiteraard is het geen veilig manier. Hoewel we nog nooit klachten hebben gehad kan er altijd iets fout gaan waardoor het geld nooit aankomt. Je hebt dan geen enkel bewijs.


Bestaande deelnemers
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe kan ik die achterhalen?

Je wachtwoord is versleuteld opgeslagen zodat wij ook niet weten wat je wachtwoord is. Als je je wachtwoord niet meer weet dan kun je zelf een nieuwe wachtwoord aanmaken. Je hebt hiervoor het e-mailadres nodig waarmee je bij ons bent ingeschreven. Op de homepagina kies je voor wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres in waarmee je bij ons staat ingeschreven. We sturen je een bericht met daarin een activeringslink. Klik op deze link om een nieuwe wachtwoord aan te maken. Als dit gelukt is dan is je account weer geactiveerd en kun je inloggen. Uiteraard moet je hiervoor je nieuwe wachtwoord gebruiken.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Je kunt op elk gewenst moment je wachtwoord wijzigen nadat je bent ingelogd als deelnemer. Kies in het menu onder mijn account de optie 'Profiel' en daarbinnen de optie 'wachtwoord wijzigen'.

Ik wil niet langer deelnemer zijn. Hoe verwijder ik mijn gegevens?

Wij krijgen regelmatig verzoeken per e-mail om alle gegevens van een deelnemer te verwijderen. Op deze verzoeken kunnen wij niet ingaan, omdat wij niet kunnen controleren of degene die het verzoek doet dezelfde persoon is als de deelnemer. Als je geen deelnemer meer wilt zijn dan moet je dus zelf je deelnemerschap beëindigen.
Log in als deelnemer
Kies in het menu Mijn account en dan 'Profiel'.
Kies 'Uitschrijven'.
Er wordt dan om een bevestiging gevraagd, waarbij aangegeven wordt wat er allemaal van je verwijderd wordt.
Verwijderde gegevens kunnen niet meer worden teruggehaald!
Kies de drukknop 'Ja Verwijder' om daadwerkelijk je account te beƫindigen. Je wordt hierna direct uitgelogd en kunt nog alleen als bezoeker de website bezoeken.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Als je een ander e-mailadres wilt gebruiken kun je dit eenvoudig aanpassen.
Log in als deelnemer
Kies in het dmenu de optie Mijn account en dan 'Profiel'
(In dit scherm staan je gegevens met onder andere je huidige e-mail adres)
Klik op''E-mailadres wijzigen'
Na het opslaan word je automatisch uitgelogd.
Als je je hebt e-mailadres gewijzigd sturen we een bericht naar je nieuwe e-mailadres waarmee je de wijziging kunt bevestigen. Zonder deze bevestiging kun je je account niet opnieuw activeren. Wees er dus zeker van dat je het goede e-mailadres invult.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen na wijzigen e-mailadres.

Als je je e-mailadres wijzigt sturen we een bericht naar je nieuwe e-mailadres waarmee je de wijziging kunt bevestigen. Zonder deze bevestiging kun je je account niet opnieuw activeren.
Wat als je dit bericht niet hebt ontvangen?
● Je hebt pas een nieuw e-mailaccount aangemaakt bij Hotmail, Live of Yahoo?
Vergeet dan niet dat nieuwe account ook echt te aktiveren. Als je niet aktiveert komen verstuurde e-mails onbestelbaar retour. Oplossing: aktiveer alsnog je e-mailaccount en vraag via het loginscherm je wachtwoord op.
● Je hebt een typefout gemaakt bij het opgeven van je nieuwe e-mailadres? (Je kunt dit controleren door op het loginscherm je wachtwoord op te vragen. Als je de melding krijgt dat het e-mailadres niet bekend is, dan heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt.
Oplossing: neem contact op onder vermelding van je nicknaam en oude e-mailadres.
● Slapend e-mailadres opgegeven.
E-mailproviders proberen hun bestand actueel te houden. Als een e-mailadres bij zo'n provider langere tijd niet actief gebruikt wordt dan maken ze het account tijdelijk inactief. Berichten die wij versturen worden dan geweigerd.
Het kan ook zijn dat je speciaal voor deze aanmelding een nieuw e-mailaccount hebt aangemaakt bij een e-mailprovider. Voordat je dat nieuwe e-mailadres kunt gebruiken, moet je het eerst aktiveren. Als je dat vergeet dan komt de e-mail met aanmeldgegevens bij ons onbestelbaar retour.
Hoe los je dit op? Aktiveer alsnog je e-mailaccount bij je e-mailprovider. Controleer dit eventueel door een bericht naar jezelf te sturen. Volg daarna bij ons de procedure voor het opvragen van een vergeten wachtwoord. Je moet dan opnieuw je e-mailadres en een nieuwe wachtwoord invoeren. We sturen dan opnieuw een bericht naar je om deze wijziging te bevestigen.
Lukt het hierna nog niet?
Neem contact op en omschrijf je probleem. Vermeldt eventueel je oude e-mailadres en geef daarbij aan of dat nog een werkend e-mailadres is. De beheerder kan dan eventueel je oude e-mailadres terugzetten.
● Bericht wordt beschouwd als SPAM.
Providers controleren e-mails op SPAM-berichten. Hierdoor worden berichten van ons soms ook als SPAM beschouwd, waardoor deze niet altijd in je IN-bakje komen, maar in het bakje 'ongewenste post'. Het bericht ter bevestiging van je wijziging kan dus op een andere plek terechtkomen dan je gewone IN-bakje. Bij sommige providers kun je adressen opgeven die door jou als 'betrouwbaar' worden aangemerkt. Als je dat doet met ons e-mailadres (info@bdsmzaken.nl) dan zullen berichten van ons niet meer als SPAM aangemerkt worden.


Andere vragen
Hoe kan ik jullie bereiken?

BDSMzaken heeft een supportteam dat bereikbaar is voor vragen. Stuur ons via de contactpagina een bericht. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!